woensdag 20 maart 2019

zijzaal Taborkerk
Prijs:
 gratis

Paulus, het werk en de man. Beiden dikwijls vereerd èn verguisd- om het even.Als onvermoeibare stichter van de kerk, als scheurmaker tussen Joden- en het ontluikende Christendom. De laatste jaren wordt hij in zekere zin herontdekt: als de Jood die hij eerst en vooral óók was. Daar bij beperken wij ons tot de boekjes die aan hem worden toegeschreven, daaruit leren we hem kennen. Over de historische figuur is zo goed als niets met zekerheid te zeggen. Dat is absoluut niet erg: wie de  Schriften leest richt zich op inhoud en 'vorm', nooit op 'vent'.