woensdag 4 maart 2020

zijzaal Taborkerk
Prijs:
 gratis

Maar de cultus: de offerdienst van de hogepriester -  is dat niet voorbij? Ja èn nee. Ja, voorbij, want Christus is gekomen, zegt de Hebreeënbriefschrijver. En: nee, niet voorbij, want in Christus is dit alles opnieuw en voorgoed aan de orde. Dit maakt de Hebreeënbrief tot een uiterst spannende brief, die ook voor ons verrassend actueel blijkt. Want ‘onze’ godsdienst: is die niet ook voorbij? Ja. En nee... Maar hoe dan? We lezen en bespreken enkele fragmenten uit deze brief en willen met elkaar het gesprek aangaan over de betekenis ervan voor ons vandaag.