« vorige  |  oktober 2021  |  volgende »

Woensdag 6 oktober 2021 Leerhuis: 'Jezus: een Joods Christelijk gesprek' ds. Gerben H. Westra
Prijs: gratis

Het begrippenpaar joods-christelijk wordt vaak misbruikt, maar hier dekt het de lading: Rabbijn Walter Homoelka (Potsdam) en prof. Magnus Striet (Freiburg i.Br.) voeren een erudiet en betrokken gesprek over Jezus: ‘Christologie auf dem Prüfstand, Jesus der Jude – Christus der Erlöser’, Verlag Herder, Freiburg im Breisgau 2019).
Is hij Jezus de Jood, of veeleer Christus de Verlosser?
Is er een christologie denkbaar die de Joden in hun waarde laat ‘als Gods eerste liefde?
Joodse én Christelijke vragen en (voorlopige?) antwoorden..

Woensdag 13 oktober 2021 Leerhuis: 'Jezus: een Joods Christelijk gesprek' ds. Gerben H. Westra
Prijs: gratis

Is hij Jezus de Jood, of veeleer Christus de Verlosser?
Joodse én Christelijke vragen en (voorlopige?) antwoorden..

Woensdag 27 oktober 2021 Leerhuis: 'De preken van H.K. Miskotte' ds. W. Klouwen
Prijs: gratis

Op 1 februari 1953 vond de watersnoodramp plaats, die vooral Zeeland, Noord Brabant en Zuid Holland trof. Een ontstellend gebeuren zo vlak na de oorlog.
Op 8 februari 1953 preekte dr. K.H. Miskotte in de Westerkerk te Amsterdam.
Natuurlijk heeft hij het op deze zondag over de watersnoodramp, en wel n.a.v. Psalm 89: 9-12: God die heerst over de opgeblazenheid der zee. We willen de preek samen lezen en bespreken.