« vorige  |  januari 2022  |  volgende »

Woensdag 5 januari 2022 Seniorenkring
Tijdstip: 10:30
Prijs: Gratis

gesprekken over theologie, geloof, maatschappij

Woensdag 19 januari 2022 Leerhuis: 'De tekst mag het zeggen' ds. Gerben H. Westra
Tijdstip: 20:00
Prijs: gratis

Vanwege de coronabeperkingen is deze avond afgelast.
We hopen dat volgende week het Leerhuis wel door kan gaan.
Nadere mededelingen volgen.

In 2019 overleed Karel Deurloo, een bevlogen en spraakmakende bijbelwetenschapper.
Hij was een voorganger en schriftlezer die velen heeft geïnspireerd met zijn manier van bijbellezen en bijbeluitleg.
Zijn motto is ...de tekst mag het zeggen.
De bijbeltekst heeft het eerste woord, vóórdat theologie en kerk er hun zegje over doen. Vorig jaar verscheen ‘De tekst mag het zeggen’ (J. Dubbink, Kok Boekencentrum), dat inzicht geeft in Deurloo’s werk en werkwijze.
Dat boek dient als kapstok bij een tocht door Deurloo’s bijbelstheologische werk.

Woensdag 26 januari 2022 Leerhuis: 'De tekst mag het zeggen' ds. Gerben H. Westra
Tijdstip: 20:00
Prijs: gratis

Gezien de versoepelingen die zijn aangekondigd, kan deze  leerhuisavond gelukkig WEL doorgaan. We houden de regels in acht: mondkapje op bij binnenkomst en bij het verlaten van de zaal en anderhalve meter afstand houden.

De tweede avond over dit onderwerp. Voor info zie 19-01-2022